Projectes

Coneix els nostres projectes

Estratègia Digital

Eina fonamental en l'aprenentatge i coneixement, que ens serveix per millorar els resultats educatius i aconseguir una bona maduresa tecnològica.

La tecnologia és eina fonamental en l'aprenentatge i coneixement, que ens serveix per millorar els resultats educatius i aconseguir una bona maduresa digital.

Som una escola compromesa en l'ús adequat i educatiu de les noves tecnologies, i és per això que introduïm la programació i la robòtica en les diferents etapes educatives.

Apostem per la competència digital a l’aula des d’Infantil fins a 4t d’ESO.

Una oportunitat que volem aprofitar per obrir un ventall de nous aprenentatges i noves metodologies. Això afavoreix un aprenentatge més actiu, experimental, competencial i innovador per als nostres alumnes.

L’aprenentatge amb tauletes digitals i Chromebooks forma part del dia a dia a la nostra escola. En l’etapa d’Infantil i Primària ens centrem en l’assoliment d’habilitats bàsiques mitjançant la robòtica educativa. Els alumnes reflexionen, assagen, cooperen i s’expressen a través de diferents activitats lúdiques.

A Infantil, introduïm els iPads com a eina de descoberta del nou llenguatge computacional, a través de les Bee Bot i Osmo.

A Primària, introduïm el Chromebook com a entorn d’aprenentatge digital, Google. S’amplia l'aprenentatge del llenguatge computacional a través de diferents plataformes: ScratchJr, Code.org, Ozobots, Scratch, LabVIEW, mBlock.

A ESO, els nostres alumnes realitzen les classes amb iPads i Chromebooks en un entorn virtual d’aprenentatge. Dins l’apartat tecnològic, ens endinsem de ple en la programació amb Microsoft Makecode, App Inventor, LabVIEW i Java, en què els alumnes fan servir una varietat de dispositius electrònics.

Tot i que l’ús d’elements tecnològics és transversal en totes les assignatures, dins l’itinerari tecnològic els alumnes tenen la possibilitat de continuar realitzant projectes cada vegada més agosarats i de més nivell tècnic per encarar així estudis superiors.

Investigació

Animem l’alumnat a investigar i cercar informació. El treball ha de ser cooperatiu i els descobriments s’han de compartir en grup. És el primer pas en tot procés creatiu, i l’inici en l’àmbit de la robòtica i la programació.

Aprenentatges

A través de la investigació, l’alumne assoleix tota una sèrie de coneixements que seran clau en la següent etapa de construcció i capacitat per progressar. Aprenentatge basat en l’assaig/error del mateix alumne. Autonomia d’aprenentatge. L’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge.

Creació

Posem a prova els aprenentatges anteriors i elaborem activitats en què l’alumne pugui construir, materialitzar i produir.

Compartir

És una fase en la qual l’alumnat pot presentar i explicar a la resta dels companys les conclusions de tot el procés que ha realitzat.

Noves tecnologies:

INFANTIL

  • Introducció a la robòtica educativa
  • Ús d’iPads
  • Utilització de la pissarra digital a totes les aules
  • Apadrinament Tac (ESO-Infantil)
  • Aplicacions de gamificació
  • Projectes Tr@ms

 

PRIMÀRIA 

  • Robòtica educativa
  • Llenguatge de programació
  • Ús d’iPads
  • Utilització de pissarra digital a totes les aules
  • Utilització entorn Google per a Educació (G-suite)
  • Utilització plataforma ClickEdu
  • Utilització Chromebooks
  • Intranet com a eina de comunicació família i escola (Plataforma Clickedu)
  • Participació activitats mSchools
  • Ús d’aplicacions educatives per a iPads
  • Aplicacions de gamificació
  • EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge)
  • Projecte Tr@ms

 

SECUNDÀRIA

  • Robòtica educativa
  • Intranet, com a eina de comunicació família i escola (Plataforma Clickedu)
  • Utilització de Chromebooks a l’aula
  • Ús d'iPads
  • Ús d'ordinadors
  • Ús impressores 3D
  • Introducció a la programació
  • App Inventor (Programa Mschool)
  • Utilització de pissarra digital a totes les aules
  • Equip TIC TEAM
  • Apadrinament tecnològic (TAC)
  • Entorn Google per a l’educació (G-suite)
  • Aplicacions de gamificació
  • Projectes Tr@ms

 

Robòtica educativa:

INFANTIL

  • Descoberta de la robòtica
  • Ús de Bee-Bots
  • Ús de Rob-Mouse
  • Programa OSMOS
  • Treball del llenguatge direccional i la programació
  • Treball de la robòtica de forma interdisciplinar.

 

PRIMÀRIA 

  • Scratch
  • ScratchJr
  • Ozobots
  • Code.org
  • Makey Makey
  • Lego We.Do
  • Scratch i Bitblog

 

SECUNDÀRIA

  • Mblock
  • Makecode
  • Tinkercad
  • Sketchup (disseny i impressió 3D)
  • Scratch
  • Arduino
  • Lego Mindstorm