La tecnologia és eina fonamental en l'aprenentatge i coneixement, que ens serveix per millorar els resultats educatius i aconseguir una bona maduresa digital.
Som una escola compromesa en l'ús adequat i educatiu de les noves tecnologies, i és per això que introduïm la programació i la robòtica en les diferents etapes educatives.
Apostem per la competència digital a l’aula des d’Infantil fins a 4t d’ESO.
Una oportunitat que volem aprofitar per obrir un ventall de nous aprenentatges i noves metodologies. Això afavoreix un aprenentatge més actiu, experimental, competencial i innovador per als nostres alumnes.
L’aprenentatge amb tauletes digitals i Chromebooks forma part del dia a dia a la nostra escola. En l’etapa d’Infantil i Primària ens centrem en l’assoliment d’habilitats bàsiques mitjançant la robòtica educativa. Els alumnes reflexionen, assagen, cooperen i s’expressen a través de diferents activitats lúdiques.
A Infantil, introduïm els iPads com a eina de descoberta del nou llenguatge computacional, a través de les Bee Bot i Osmo.
A Primària, introduïm el Chromebook com a entorn d’aprenentatge digital, Google. S’amplia l'aprenentatge del llenguatge computacional a través de diferents plataformes: ScratchJr, Code.org, Ozobots, Scratch, LabVIEW, mBlock.
A ESO, els nostres alumnes realitzen les classes amb iPads i Chromebooks en un entorn virtual d’aprenentatge. Dins l’apartat tecnològic, ens endinsem de ple en la programació amb Microsoft Makecode, App Inventor, LabVIEW i Java, en què els alumnes fan servir una varietat de dispositius electrònics.
Tot i que l’ús d’elements tecnològics és transversal en totes les assignatures, dins l’itinerari tecnològic els alumnes tenen la possibilitat de continuar realitzant projectes cada vegada més agosarats i de més nivell tècnic per encarar així estudis superiors.
Animem l’alumnat a investigar i cercar informació. El treball ha de ser cooperatiu i els descobriments s’han de compartir en grup. És el primer pas en tot procés creatiu, i l’inici en l’àmbit de la robòtica i la programació.
A través de la investigació, l’alumne assoleix tota una sèrie de coneixements que seran clau en la següent etapa de construcció i capacitat per progressar. Aprenentatge basat en l’assaig/error del mateix alumne. Autonomia d’aprenentatge. L’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge.
Posem a prova els aprenentatges anteriors i elaborem activitats en què l’alumne pugui construir, materialitzar i produir.
És una fase en la qual l’alumnat pot presentar i explicar a la resta dels companys les conclusions de tot el procés que ha realitzat.
INFANTIL
PRIMÀRIA
SECUNDÀRIA
INFANTIL
PRIMÀRIA
SECUNDÀRIA
Us informem de les activitats que realitzarem a
l'escola durant el mes de