El descobriment de les emocions és present en el dia a dia dels nostres alumnes des del primer moment en què comença el curs fins al darrer dia a l’aula.
L’acompanyament emocional proporciona les eines i els recursos necessaris per tal que les diferents competències (consciència, regulació, autonomia, competència social i competència per a la vida i el benestar) es desenvolupin.
D'aquesta manera, els alumnes van adquirint les diferents habilitats interpersonals (reconèixer les emocions pròpies i tenir una autoestima sana) i intrapersonals (escoltar els altres, comunicar assertivament i viure conscientment).
Educant en les emocions aconseguirem:
Per tot això, comptem amb el Projecte Digui! Digui! a Primària i Escolta’m a Secundària.
Amb aquests projectes ajudem els nens i nenes a resoldre els seus propis conflictes i afavorim una bona convivència a l’aula i al centre.
Es treballa per tal de:
Treballem les dimensions interior, emocional i social en totes les etapes i en diferents moments de l’horari lectiu.
DIMENSIÓ INTERIOR
La interioritat és l’espai personal en què s’integren i unifiquen els pensaments, les creences, els sentiments. Saber-la descobrir i valorar ens ajuda a ser persones més profundes i reflexives, obertes al sentit i preguntes transcendents, i a trobar l’equilibri de la vida.
DIMENSIÓ EMOCIONAL
Les emocions són un motor que portem dins, motor que té un paper fonamental en les decisions, conscients o inconscients, que prenem davant la vida. Saber-les reconèixer, expressar i gestionat correctament ens ajuda en totes les facetes de la vida.
DIMENSIÓ SOCIAL
Saber mantenir bones relacions interpersonals és necessari per conviure en societat. No madurem mirant-nos exclusivament nosaltres mateixos; ens cal conèixer què commou, preocupa o ajuda a qui tenim al costat. Ens cal aprendre a estimar incondicionalment.
Us informem de les activitats que realitzarem a
l'escola durant el mes de